Carina´s tankar – Tankeboken

Tankeboken

Carina´s tankar – Tankeboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Liberia
    • Ghana
  • Carina
    • Mormor
    • Barnbarn
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
  • Livet i Gökboet,  Möten,  Pride

    Prideparaden och soligt väder

    5 augusti, 2006 /

    Tanken var att åka in till stan med två stycken gökar och eventuellt träffa lite folk men ingen kontakt med folk så träff blir det inte. Inte heller två gökar blir det för herr Grönstedt vill inte sele och utan vågar vi inte trots att han inte flyger. Vi struntar nog i att åka in alls som det verkar, vi får se vad som blir av dagen. Jag måste också jobba så jag kanske tar det i stället för i morgon. Hoppas alla som gör stan i dag får en kanoondag utan otrevliga incidenter eller myror där bak 😉 (sätter man sig på fel plats kan det bli så). Vädret…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Kaos i pendeltrafiken men det gick ganska bra #blogg100 #bloggswe

    8 april, 2015

    18 år

    12 maj, 2012

    Vårfest kanske Harem Nights #mce #vårfest

    9 maj, 2017
  • Möten,  Pride,  Samhälle

    Priden och tankar kring det.

    5 september, 2003 /

    Att vara annorlunda är svårt för dom flesta av oss när vi växer upp. Ibland följer det där annorlunda med oss för resten av livet. Hur gör vi med det annorlunda? Låter vi det som är annorlunda skapa bojor åt oss så att vi alltid ältar och lever genom det som skett eller vandrar vi vidare i livet och tar med oss upplevelserna som erfarenheter och växer därigenom eller hur gör vi? Jag vet hur jag gjort och jag tror mig veta hur en del andra gjort och gör men jag är inte säker alls och viktigt är det inte heller i sig. Det viktiga är nog hur jag väljer…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    En söndag på hoj #blogg100 #bloggswe

    26 april, 2015

    Så var halvseklet förbi och roligt var det – Riga

    17 oktober, 2012

    En ros har jag fått

    1 oktober, 2011
  • Möten,  Pride,  Samhälle

    Gårdagen var underbar på flera olika sätt.

    3 augusti, 2003 /

    Detta till trots för att vi vaknade alldeles för sent i går morse. Tanken var att åka in med pendeln men vi hade inte stora chanser att hinna med tåget som gick vid 10 tiden så det blev bilen. Efter en förvirrad morgon, nödinköp på Åhléns, en promenad till Berzeli Park såg vi Succéflaggan fast innan det såg vi en tjusig prideboa (i prides färger). Annica, Shw och Saffran hade kommit. Efter en liten stund kommer Arto med sambo, Bella och efter en till liten stund kommer Jerry, Åse och AG. Vi fick ett telefonsamtal under picknicken i Berzeli Park också, från Tobbe som tyvärr inte kunde delta på plats…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Härlig hojtur med lite felkörning

    10 september, 2023

    Red red wine

    11 maj, 2012

    Lång väg via olika penicillinsorter och ff lunginflammation

    1 februari, 2019
  • Livet i Gökboet,  Pride,  Samhälle

    Del 2 – Det har nog blivit lite

    7 augusti, 2002 /

    missförstånd kring vad jag menar trots allt. För enkelhetens skull tar jag det här i stället för att svara varje enskilt inlägg angående mina tankar kring Pride. Jag beundrar och respekterar människor och särskilt människor som står upp för sin sak och faktiskt tar ignoranta och eller okunniga människors kommentarer i våt och torrt. Observera nu att jag inte menar någon som skrivit i min gästbok så att ingen missförstår mig nu. Jag menar alltså i största allmänhet detta att inte acceptera att olikheter döms ut utan bejakas istället. Vi har nämligen rätten till våra liv. Det jag menade vad gäller att det extrema sexuella framhävdes på Pride, observera att…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Oplanerad hojtur och första övningskörningen #blogg100 #bloggswe

    3 maj, 2015

    Glad midsommar önskas

    24 juni, 2005

    Numera medlem i MCE och lite bebisnytt #blogg100

    3 mars, 2015
  • Livet i Gökboet,  Pride

    Pride och HBT tankar

    6 augusti, 2002 /

    Nu har farbror doktorn och proverna sagt sitt om Karl-Axel, inga baciller, inga konstiga eller misstänksamma värden på några som helt prover. Ett återstår dock och det är Borelia, svar fås om en vecka. Det Kallemannen har är ff ”bara” virus och där är det endast tiden som kan påverka, tiden och vila. Han är iaf sjukskriven två veckor men skall ha kontakt nästa vecka så vi får se. Vi tar det lugnt också och eftersom tiden liksom bara försvann i väntan på provsvar och åtgärder så struntade vi i jobbet idag. Funderade en hel del på mina skriverier om Pride nedan och om det kunde missförstås, kände också att…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Vattenläcka, eller #blogg100 #bloggswe

    24 maj, 2017

    Målgång #blogg100 #bloggswe

    8 juni, 2017

    MC ställ m tillbehör är inte billigt #blogg100

    31 mars, 2014
12
Integritet och cookies: Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning.

Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy
juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 18 andra, prenumerera du med.

Senaste inläggen

  • Tips och tankar kring flytt från USA beroende verktyg 24 januari, 2026
  • Älskade Julia 22 januari, 2026
  • Jag kan alltså är jag 20 november, 2025
  • Älskade lillebror 11 oktober, 2025
  • Ställning kan man ta på många sätt 21 september, 2025

Jag finns här också

  • Facebook
  • Bluesky
  • LinkedIn

Kategorier

Arkiverat

Populära inlägg och sidor

  • Tappad lust för denna sida
    Tappad lust för denna sida
  • Pitbulls första middagstillfälle med oss #blogg100 #bloggswe
    Pitbulls första middagstillfälle med oss #blogg100 #bloggswe
  • 5 år tog det men till slut så....
    5 år tog det men till slut så....

Senaste kommentarer

  • 60 år fyllde jag visst – Carina´s tankar – Tankeboken om Cheeta, min första bebis.
  • Carina om Provat på OLW
  • Martina Cato om Provat på OLW
  • Carina om Carina
  • Indira om Carina

Följ på Bloglovin

Follow

Sista cytostatika för KA enligt behandlingsplanen

Tiden går14 mars, 2022
4,3 år sedan.

RSS Gökalbum

  • Kortare kik på prideparaden 2 augusti, 2025
    (22 kort finns att kika på) En kort sväng in till stan för att kika på prideparaden. Vi parkerade i Sundbyberg och fortsatte med pendeln in. Mycket folk, fint väder (lite för varmt att stå i solen) såg inte alla ekipage heller men roligt var det. en skön fika som avslutning på dagen och  Mannfred […]
  • Äntligen ser altan ut som ”folk” 29 juli, 2025
    Lite ordning har det blivit så nu är njutbart att sitta ute. Regnar det går det bra att sitta under paviljongen annars finns det sköna badenbaden att sitta i och ta det lugnt. Gurkorna blir det lite många av (grannarna blir glada), sallad i olika former, basilikan (kom inte med på bild) men den är […]
  • Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan 13 september, 2023
    Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan (sådd från passionsfrukt) mot 6 grader kommande nätter. Mycket frukter och några paprikor jar skiftat färg, pepino gold bör snart gå att provsmaka. KA har grejat hela dagen med att förbereda för plantorna  

KA fyller 75

Den stora dagen14 mars, 2023
Älskade livskamraten fyller 75 år ung <3

Kalender

juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Kategorier

Ashe Theme - 2026 © Carina´s tankar - Tankeboken