Vilken resa, suck :(

Hela kroppen höll på att braka ihop och jag har inte förstått ett dugg.

Så slog det mig att en sak varit annorlunda, bortsett från andra saker, kolesterol medicinen, Simvastatin. Livsfarligt för mig fast jag inte äter några andra mediciner och därför inte kan påverka Simvastatin. Jag har fått många av dom sällsynta biverkningarna. Läkaren som hjälpte mig sa att jag inte ens behövde äta sänkande medicin.

Hela min kropp har gjort ont, törst, skakningar, svullet i mun/hals, hjärtklappning, hjärtsmärtor, brännande i varenda del av kroppen, sömnstörningar, stickningar i ansikte och bröst och många andra kroppsliga stressliknande symptom. Kroppen verkade slåss mot sig själv. På lördagkväll svällde jag upp och såg ut som en fotboll.

Värken tar ca 3 dagar till innan den förhoppningsvis är borta (i bästa fall, det kan dröja mycket längre än så om allt ens försvinner) men redan nu far inte hjärta, puls mm runt som kulsprutor med sus och tjut i hela huvudet bara ganska mycket ändå men lindrigt om jag jämför.

Blundar jag så rycker och snurrar inte ögonen hela tiden. Jag har inte skakningar precis hela tiden, det brännande har minskat en aning och kokningskänslan likaså. Jag trodde jag höll på att bli tokig eller bryta ihop och vågade knappt tro att jag mådde så här på riktigt för det kunde inte vara sant och började känna mig redo för annan plats.

Fan vad arg och lättad jag är och glad för jag var så rädd och förstod ingenting. Ett varningens finger för Simvastatin och andra preparat med statin i. Läs en annan erfarenhet från Newsmill

Social comments

Loading Facebook Comments ...

Ett svar på “Vilken resa, suck :(”

Kommentera