Carina´s tankar – Tankeboken

Tankeboken

Carina´s tankar – Tankeboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Liberia
    • Ghana
  • Carina
    • Mormor
    • Barnbarn
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
  • Livet i Gökboet

    Mälaren runt 2016

    20 augusti, 2016 /

    Så har vi nu kommit till Mälaren Runt , 20/8 där jag skulle köra hela varvet. Jag gjorde det och fram kom vi men vilken hetta och kaos pga av broproblemen i Södertälje. En underbart solig dag och jätteroligt. En häftig upplevelse. Stackars KA fick nöja sig med att köra Viragon men det gick ju det också. Lite krasst så är det mycket roligare att sitta bakpå och göra varvet så än att sitta och köra själv. Du får ett helt annat intryck av varvet, miljöerna och människorna. Jodå, även i år kom vi i mål men mycket sena även detta år till Motorstadion i Eskilstuna. Det börjar bli en…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Vädret är skönt och visst är det ovanligt.

    15 augusti, 2002

    Glad midsommar önskas

    24 juni, 2005

    Långväga besök #blogg100 #bloggswe

    16 april, 2015
  • Livet i Gökboet

    Vår första knix och kul var det

    13 augusti, 2016 /

    Mer MC relaterat är att vi körde en knix och det var en riktigt rolig erfarenhet. KA körde även detta på Viragon. Det var en erfarenhet både för Robert, KA och mig. Vi kommer att köra fler sådana, man blir bättre på kurvteknik.

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Vilket antiklimax

    17 augusti, 2017

    Besök och bokföringsröra #blogg100

    26 april, 2016

    Dags för bokslut och att påbörja nästa fas

    12 november, 2011
  • Livet i Gökboet

    Tre blev inga

    9 augusti, 2016 /

    eller hur man nu vill beskriva det. Till råga på det så pajade frysboxen och all mat som fanns i den var bara att kassera. KA´s Wildstar surade till för drygt 3, snart 4, veckor sedan när vi blev stående på IKEA´s parkering i nästan 6 timmar en lördagskväll i väntan på bärgare.Efter en del felsökningsvändor blev troligast nålventilen så ny packningssats inklusive nålventil beställdes men det dröjde nästan 2 veckor innan den dök upp. I brist på Wildstar körde KA med Viragon så vi kunde ut och köra lite efter mina 2 månader i rullstol. Var skoj för både Bobban och jag kunde då övningsköra och vi fick en…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Månadsmöte #blogg100 #bloggswe

    2 maj, 2017

    Bilprovningens dag för hojar #MCE #blogg100 #bloggswe

    13 maj, 2017

    Ordningen återställd, eller #blogg100

    22 april, 2014
  • Livet i Gökboet,  Musik

    Slade, Sweet och Smokie

    6 augusti, 2016 /

    Slade, Sweet och Smokie favoriter från svunna tider tillsammans på Sollidenscenen. Det var en riktigt mysig kväll och en del aha-upplevelser, hade tex ingen aning om att Sladekillarna var så korta. Riktigt fascinerande att få lyssna och njuta.. Varje grupp spelade i en dryg timme och först ut var Slade. En del favoritlåtar och några som inte sa mig ett dugg. Ena musikern var 72 år gammal och ff full av liv.   Nästa grupp ut var Sweet som lät en hel del som Sweet. Dom spelade inte lika många olika låtar som Slade, ett par kördes dubbelt upp. Kul att höra och se och dansa lite.   Sist ut…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    PostNord är en katatstrof

    28 maj, 2018

    MC-släpp med ordförande #blogg100 #bloggswe

    3 maj, 2017

    Sillplanering, nya vägar och Pytteliten #blogg100 #bloggswe

    31 mars, 2015
  • Livet i Gökboet

    Så värdelöst

    16 juli, 2016 /

    6 timmar på en IKEA parkering är inte roligt, särskilt inte när allt har stängt och batterierna i mobilen lagt av på ena telefonen och var väldigt lite kvar på den andra. Det var vår lördagseftermiddag/-kväll. Pga av ”kravallaktigt” i Tensta / Rinkeby blev ”vår” bärgare upptagen med annat 2 ggr tom 🙁 så över 3 timmars väntan, bara på att bärgaren skall komma, på en öde parkering en lördagskväll. Trött, less, grinig och fan vet vad mer. Nu god natt!

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Sillplanering, nya vägar och Pytteliten #blogg100 #bloggswe

    31 mars, 2015

    Bilprovningens dag för hojar #MCE #blogg100 #bloggswe

    13 maj, 2017

    Pitbull, påskafton med lite fix och trix #blogg100 #bloggswe

    4 april, 2015
  • Livet i Gökboet,  Musik

    I går Deep Purple, idag Status Quo

    3 juli, 2016 /

    Regntungt ute och några tillfällen med solsken mellan molnen gjorde att vi ändå tog oss till GrönaLund för att kolla på Deep Purple. Det enda jag egentligen känner till och också gillar är ”Smoke on the Water” vad jag känner till om Deep Purples musik, hårdrock har egentligen aldrig tillhört min musiksmak men den låten gjorde att jag iaf ville se dom. Det var faktiskt riktigt bra låtar dom spelade, dom flesta iaf. Jag såg tyvärr ingenting eftersom jag satt i rullstolen men KA har fotat och filmat så jag kunde se en hel del ändå. Vi hade iaf tur med vädret, det kom några skurar men det gick bra…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Det ringde på dörren #blogg100

    18 april, 2014

    Borde sovit för ett tag sedan #blogg100

    14 maj, 2016

    Falbygdens rökta ost #röktostbuzz #falbygdens #buzzador

    31 maj, 2017
2021222324
Integritet och cookies: Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning.

Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy
juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 18 andra, prenumerera du med.

Senaste inläggen

  • Tips och tankar kring flytt från USA beroende verktyg 24 januari, 2026
  • Älskade Julia 22 januari, 2026
  • Jag kan alltså är jag 20 november, 2025
  • Älskade lillebror 11 oktober, 2025
  • Ställning kan man ta på många sätt 21 september, 2025

Jag finns här också

  • Facebook
  • Bluesky
  • LinkedIn

Kategorier

Arkiverat

Populära inlägg och sidor

  • Bella fyller år idag.
    Bella fyller år idag.
  • Så var det klart,
    Så var det klart,
  • En liten stor utmaning
    En liten stor utmaning
  • Tack för dom här åren Tobbe
    Tack för dom här åren Tobbe

Senaste kommentarer

  • 60 år fyllde jag visst – Carina´s tankar – Tankeboken om Cheeta, min första bebis.
  • Carina om Provat på OLW
  • Martina Cato om Provat på OLW
  • Carina om Carina
  • Indira om Carina

Följ på Bloglovin

Follow

Sista cytostatika för KA enligt behandlingsplanen

Tiden går14 mars, 2022
4,3 år sedan.

RSS Gökalbum

  • Kortare kik på prideparaden 2 augusti, 2025
    (22 kort finns att kika på) En kort sväng in till stan för att kika på prideparaden. Vi parkerade i Sundbyberg och fortsatte med pendeln in. Mycket folk, fint väder (lite för varmt att stå i solen) såg inte alla ekipage heller men roligt var det. en skön fika som avslutning på dagen och  Mannfred […]
  • Äntligen ser altan ut som ”folk” 29 juli, 2025
    Lite ordning har det blivit så nu är njutbart att sitta ute. Regnar det går det bra att sitta under paviljongen annars finns det sköna badenbaden att sitta i och ta det lugnt. Gurkorna blir det lite många av (grannarna blir glada), sallad i olika former, basilikan (kom inte med på bild) men den är […]
  • Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan 13 september, 2023
    Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan (sådd från passionsfrukt) mot 6 grader kommande nätter. Mycket frukter och några paprikor jar skiftat färg, pepino gold bör snart gå att provsmaka. KA har grejat hela dagen med att förbereda för plantorna  

KA fyller 75

Den stora dagen14 mars, 2023
Älskade livskamraten fyller 75 år ung <3

Kalender

juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Kategorier

Ashe Theme - 2026 © Carina´s tankar - Tankeboken