Carina´s tankar – Tankeboken

Tankeboken

Carina´s tankar – Tankeboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Liberia
    • Ghana
  • Carina
    • Mormor
    • Barnbarn
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
Blogg100, Hälsa, Livet i Gökboet

Fått en ny kompis idag #blogg100

Det skall bli så skönt att få vila händerna. Det är inte så enkelt att bära hela kroppen med hjälp av sina egna händer, handflatorna tog så mycket stryk så…

read more
24 maj, 2016
Livet i Gökboet

Vattenläcka, eller #blogg100 #bloggswe

På Swedenborgsgatan läker det vatten trodde jag, jag trodde tydligen fel.   Inlägg 85 av 100 i #blogg100

read more
24 maj, 2017
Blogg100, Livet i Gökboet

Tänkvärt #blogg100 #bloggswe

Väggen/väggarna på gaveln där lastbilen slog in i Åhléns huset den ödesdigra fredagen är så fin med alla sina post-it lappar, brev både i och utan plastfickor, teckningar, blommor och minnesljus.…

read more
20 april, 2017
Link 1
Älskade mamma
Link 1
Memories and feelings
Link 1
Återseenden
  • Livet i Gökboet

    Gott Nytt 2012

    31 december, 2011 /

    Tack för i år, må 2012 bli allas vårt år.

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Får se vad neurologen säger i morgon då #blogg100 #bloggswe

    13 april, 2015

    Fått en ny kompis idag #blogg100

    24 maj, 2016

    Helgen gav mycket av trivsel, skratt och samvaro

    18 maj, 2012
  • Livet i Gökboet

    Så går 2011 mot sitt slut – Gott Nytt År!

    31 december, 2011 /

    och min önskan till alla är att 2012 blir ett annat år med annat i bakfickan och nya trevligheter, att alla trasiga människor hittar ett sätt att bli hela på och att folkmorden som pågår i odemokratiska länder tar slut och länderna demokratiseras. För mig och min familj önskar jag många saker men mest önskar jag att min ilska skall liksom dö ut och saker och ting som varit dom senaste 1½ år skall tona bort, dvs inte ta min tid och min plats och låta mig få läka för det har varit för många och tunga år (innan det) även om få märkt av detta. Jag önskar också att…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Grusträning #blogg100 #bloggswe

    7 maj, 2017

    Det stormar ute

    14 juni, 2014

    Uteserveringarnas tid är nu #Manchester #blogg100 #bloggswe

    23 maj, 2017
  • Livet i Gökboet,  Möten

    God mat, nya möten och avsked

    31 december, 2011 /

    En rolig fredag eftermiddag där vi var bjudna hem till Britta där Fatou och Mabou också var. KA hade jobbat natt så han fick inte sova många timmar eftersom jag väckte honom strax före 14, han fick sova dryga 3 timmar stackarn men vi såg båda fram emot middagen och mötena så det gick hyfsat bra. Väl på väg körde vi på bra och så helt plötsligt hade vi kört fel och fick vända tillbaka mot Norrtull för att kunna hamna rätt. Vi kom fram till slut men lite sena var vi och stressigt kändes det eftersom vi också hade en tid att passa sedan på Arlanda där vi skulle vinka av…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Många hojar var det #blogg100 #bloggswe

    4 april, 2017

    Måste komma i mc-brallorna #blogg100 #bloggswe

    27 mars, 2017

    Blommor i håret #blogg100

    7 juni, 2014
  • Livet i Gökboet,  Möten

    Snabba puckar

    28 december, 2011 /

    blev det i går men det blev möte iaf trots den knappa tiden. Vi mötte Åsa på Centralen och vi hann äta trots att tågen var lite sena av sig vid ankomst men inte av avgång, vilket var synd för oss alltså, då hade vi kunnat umgås lite till. Vi käkade på O´Learys och det var den dyraste hamburgaren jag har ätit men den var god även om den absolut inte var värt priset. Sällskapet var det och det var huvudsaken. Lite kul var det också tidigare på dagen för då hade Åsa hunnit med att träffa Jerry också. Tänkt av vi alla har haft nätkontakt över 10 år. Det var…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Torsdag hela veckan känns det som #blogg100 #bloggswe

    16 mars, 2017

    Ja vi elsker dette landet #blogg100

    17 maj, 2014

    Bakplaner som blev små

    19 januari, 2014
  • Samhälle,  Sett och läst,  Sverige

    Egenmäktighet med barn

    28 december, 2011 /

    är något jag inte har presonlig erfarenhet av men har ändå privata erfarenheter av gällande andra barn. Något har tom gått så långt som att barnen hämtats från Fillipinerna, 2 och 3 men det är några år sedan. Barnen fick betala ett högt pris i det fallet men det är en annan historia helt och hållet. Så finns det andra där man bara behövde hämta dom från Höör. En del resor blev det, både riktiga (ena gången åkte vi tom 1:a klass på tåget) och mentala sådana. I SVD finns denna lilla notis att läsa och dom få orden döljer det enorma trauma som faktiskt pågått både inna, under tiden och…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Demokrati my ass #blogg100 #bloggswe

    1 maj, 2017

    Vi är alla människor #blogg100

    6 mars, 2017

    Orangutangbebis som är fastkedjad, är vi inte bättre än så här 2018

    26 februari, 2018
  • Samhälle,  Sett och läst,  Sverige

    Rasism är inte rasism eller?

    28 december, 2011 /

    I går kväll fanns denna artikel i Expressen och jag reagerade starkt på att kvinnan inte ansågs vara förolämpande. Att det inte vara ofredande kan jag förstå iom att hon inte sa det till handläggaren personligen men att det är förolämpande ser jag som självklart. Begriper inte hur det INTE kan anses förolämpande oavsett om han så så direkt till handläggaren eller via ombud, hon sa det hon sa ändå. För mig är detta en variant av rasism oavsett hur domen föll för personen ifråga.

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Tips och tankar kring flytt från USA beroende verktyg

    24 januari, 2026

    Orangutangbebis som är fastkedjad, är vi inte bättre än så här 2018

    26 februari, 2018

    Demokrati my ass #blogg100 #bloggswe

    1 maj, 2017
160161162163164
Integritet och cookies: Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning.

Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy
juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 18 andra, prenumerera du med.

Senaste inläggen

  • Tips och tankar kring flytt från USA beroende verktyg 24 januari, 2026
  • Älskade Julia 22 januari, 2026
  • Jag kan alltså är jag 20 november, 2025
  • Älskade lillebror 11 oktober, 2025
  • Ställning kan man ta på många sätt 21 september, 2025

Jag finns här också

  • Facebook
  • Bluesky
  • LinkedIn

Kategorier

Arkiverat

Populära inlägg och sidor

  • Äntligen på vårt gamla barndomsställe
    Äntligen på vårt gamla barndomsställe
  • Tappad lust för denna sida
    Tappad lust för denna sida

Senaste kommentarer

  • 60 år fyllde jag visst – Carina´s tankar – Tankeboken om Cheeta, min första bebis.
  • Carina om Provat på OLW
  • Martina Cato om Provat på OLW
  • Carina om Carina
  • Indira om Carina

Följ på Bloglovin

Follow

Sista cytostatika för KA enligt behandlingsplanen

Tiden går14 mars, 2022
4,3 år sedan.

RSS Gökalbum

  • Kortare kik på prideparaden 2 augusti, 2025
    (22 kort finns att kika på) En kort sväng in till stan för att kika på prideparaden. Vi parkerade i Sundbyberg och fortsatte med pendeln in. Mycket folk, fint väder (lite för varmt att stå i solen) såg inte alla ekipage heller men roligt var det. en skön fika som avslutning på dagen och  Mannfred […]
  • Äntligen ser altan ut som ”folk” 29 juli, 2025
    Lite ordning har det blivit så nu är njutbart att sitta ute. Regnar det går det bra att sitta under paviljongen annars finns det sköna badenbaden att sitta i och ta det lugnt. Gurkorna blir det lite många av (grannarna blir glada), sallad i olika former, basilikan (kom inte med på bild) men den är […]
  • Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan 13 september, 2023
    Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan (sådd från passionsfrukt) mot 6 grader kommande nätter. Mycket frukter och några paprikor jar skiftat färg, pepino gold bör snart gå att provsmaka. KA har grejat hela dagen med att förbereda för plantorna  

KA fyller 75

Den stora dagen14 mars, 2023
Älskade livskamraten fyller 75 år ung <3

Kalender

juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Kategorier

Ashe Theme - 2026 © Carina´s tankar - Tankeboken