Carina´s tankar – Tankeboken

Tankeboken

Carina´s tankar – Tankeboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Liberia
    • Ghana
  • Carina
    • Mormor
    • Barnbarn
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
Blogg100

Sommartid och så tog helgen slut #blogg100 #bloggswe

Får se vad veckan har för överraskningar redo för så här trött går det inte att fortsätta vara. Det kan iof ha med nervsmärtorna att göra och att den i…

read more
29 mars, 2015
Blogg100, Livet i Gökboet

Långväga besök #blogg100 #bloggswe

Jätteskoj att träffa Britta, Fatou, Mabou, Binta och Isa, det var länge sedan sist. Det blev bara ett litet kortare besök eftersom Britta så gärna ville få träffa lilla miraklet,…

read more
16 april, 2015
Blogg100, Livet i Gökboet

Falbygdens rökta ost #röktostbuzz #falbygdens #buzzador

Äntligen har vi fått tag på den rökta osten från Falbygdens Ost. Vi har letat i flera affärer där den inte funnits. Vi höll inte på att få tag på…

read more
31 maj, 2017
Link 1
Älskade mamma
Link 1
Memories and feelings
Link 1
Återseenden
  • Möten

    Hirschenkeller och mitt livs första bloggträff

    23 januari, 2006 /

    Definitivt sist ut är jag att skriva om söndagens bloggöl. Jag har en orsak, datorstrul och jobb under gårdagen. Först ville jag inte alls gå utan det var KA´s påhitt alltihopa och han försökte få med sig Ordbankaren men det gick inte bra :(. Jag tvekade ända tills jag såg att Annica skrivit om att hon skulle dra sig ditåt och då tyckte jag väl okej då då drar vi till kär make. Det var roligt att vi gjck dit. Vi kom lite sent, sist av alla faktiskt men klockan var iaf före 17:00. Det var roligt fast jag vågade knappt säga ens hej till alla och än mindre bara…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Afrikabesök eller? En viktig händelse i mitt liv iaf!

    30 oktober, 2011

    Lång väg via olika penicillinsorter och ff lunginflammation

    1 februari, 2019

    Väldigt välkomnad av både överstehäxan och högste talman

    30 juli, 2012
  • Livet i Gökboet

    Tja, mål är bra att ha..

    19 januari, 2006 /

    Att infria dom är aningen svårare men vägen dit är lite krokig men vi är på god väg. Värderingen är klar så nu vet vi vad vi skall slåss vad gäller väderkvarnar och lägenheten och DET är en viktig sak. Kanske är det lånbart men vi är osäkra och mer än ett nej får vi ju inte så vi får tänka på saken, vi får la se men inom 1 vecka måste vi komme till skott för det är det där med att alltid ligga före, och inte bara precis före utan helst några steg före. Det har blivit rimligt under dagarna och det känns bra. Alla dagar har jag…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Spellista a la MCE #blogg100 #bloggswe

    22 maj, 2017

    Pitbulls första utevistelse #blogg100 #bloggswe

    6 maj, 2015

    MCE-tur till Stallarholmen och gambiskt barndop #blogg100

    30 april, 2016
  • Livet i Gökboet

    Att komma igen

    11 januari, 2006 /

    Tänk, nu äntligen börjar något som känns som mental ro att kännas igen. Det tog liksom helt slut, inte för att någon verkar ha saknat mig nämnvärt men det gör inget. Det känns ännu bättre på sätt och vis att det är för mig jag skriver och framför har lust att skriva. Helgen som var vår första gemensamma lediga hel helg på ganska många veckor avslutades ganska snöpligt – hjärtvak på Danderyds Sjukhus med både det ena och det andra inkopplat. Det började redan på torsdag med tyngd över bröstet (mitt emellan) och smärta som ökade/minskade och som strålade ut i vänster arm och ner mot armbågen. På nätterna gick…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Träningen går iaf framåt #blogg #bloggswe

    15 mars, 2017

    MC-släpp med ordförande #blogg100 #bloggswe

    3 maj, 2017

    Tänk till

    18 april, 2023
  • Livet i Gökboet

    Gott Slut och Gott Nytt

    31 december, 2005 /

    och må det nya året bli ett bättre ett för det behöver vi nog alla. Det jag ösnkar mig mest förutom tak över huvudet och sådana profana saker är att glädjen skall komma åter för den har rymt och som det verkar ganska långt. Här skall det strax släckas och sova för en av oss skall upp tidigt för arbete och den andra av oss är bara så slut så hälften vore nog. Skål på er och var rädda om varandra och det som finns runtomkring er.

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Pytteliten är nu 10 dagar gammal #blogg100

    9 mars, 2015

    Vädret är skönt och visst är det ovanligt.

    15 augusti, 2002

    Ordningen återställd, eller #blogg100

    22 april, 2014
  • Livet i Gökboet

    Total datorkrasch

    20 december, 2005 /

    Bidde det här och när jag hinner med något vet jag inte riktigt. Mail är obesvarade och lite annat men jag återkommer så snart det bara går, tiden är i olag för datorfixerier med allt annat just nu. I värsta fall önskar jag God Jul redan nu.

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Pitbulls första utevistelse #blogg100 #bloggswe

    6 maj, 2015

    Myntinlämning och saknad #blogg100 #bloggswe

    11 maj, 2017

    Tisdagsfika är ett vårtecken #blogg100 #bloggswe

    21 mars, 2017
  • Livet i Gökboet

    Tid, vad är det?

    15 december, 2005 /

    Det undrar jag för inte sjutton har jag någon och energin försvinner med samma hastighet som tiden. Måtte denna tidsröra lugna ner sig efter helgerna annars vetesjutton för tempot är för mycket, känns nästan värre än med egna firman när det var som värst. Det gör att när jag väl är hemma så är jag helt slut. Mannefredde skall till "doktorn" i dag, hans högra fot har ett svagare grepp och det känns inte riktigt rätt och han verkar vara lite tröttare än annars. Tröttheten kan bero på den mörka årstiden och greppet har jag ingen aning om, allt från infektion till ingenting. 13:30 skall vi vara där och KA…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Det kom ett paket #blogg100

    8 april, 2014

    Rapido, hojtur och MCE vårfest #blogg100 #bloggswe

    21 maj, 2017

    Full fart hela dagen #blogg100 #bloggswe

    8 maj, 2017
271272273274275
Integritet och cookies: Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning.

Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy
juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 18 andra, prenumerera du med.

Senaste inläggen

  • Tips och tankar kring flytt från USA beroende verktyg 24 januari, 2026
  • Älskade Julia 22 januari, 2026
  • Jag kan alltså är jag 20 november, 2025
  • Älskade lillebror 11 oktober, 2025
  • Ställning kan man ta på många sätt 21 september, 2025

Jag finns här också

  • Facebook
  • Bluesky
  • LinkedIn

Kategorier

Arkiverat

Populära inlägg och sidor

  • Bella fyller år idag.
    Bella fyller år idag.
  • Så var det klart,
    Så var det klart,
  • En liten stor utmaning
    En liten stor utmaning
  • Tack för dom här åren Tobbe
    Tack för dom här åren Tobbe

Senaste kommentarer

  • 60 år fyllde jag visst – Carina´s tankar – Tankeboken om Cheeta, min första bebis.
  • Carina om Provat på OLW
  • Martina Cato om Provat på OLW
  • Carina om Carina
  • Indira om Carina

Följ på Bloglovin

Follow

Sista cytostatika för KA enligt behandlingsplanen

Tiden går14 mars, 2022
4,3 år sedan.

RSS Gökalbum

  • Kortare kik på prideparaden 2 augusti, 2025
    (22 kort finns att kika på) En kort sväng in till stan för att kika på prideparaden. Vi parkerade i Sundbyberg och fortsatte med pendeln in. Mycket folk, fint väder (lite för varmt att stå i solen) såg inte alla ekipage heller men roligt var det. en skön fika som avslutning på dagen och  Mannfred […]
  • Äntligen ser altan ut som ”folk” 29 juli, 2025
    Lite ordning har det blivit så nu är njutbart att sitta ute. Regnar det går det bra att sitta under paviljongen annars finns det sköna badenbaden att sitta i och ta det lugnt. Gurkorna blir det lite många av (grannarna blir glada), sallad i olika former, basilikan (kom inte med på bild) men den är […]
  • Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan 13 september, 2023
    Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan (sådd från passionsfrukt) mot 6 grader kommande nätter. Mycket frukter och några paprikor jar skiftat färg, pepino gold bör snart gå att provsmaka. KA har grejat hela dagen med att förbereda för plantorna  

KA fyller 75

Den stora dagen14 mars, 2023
Älskade livskamraten fyller 75 år ung <3

Kalender

juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Kategorier

Ashe Theme - 2026 © Carina´s tankar - Tankeboken