Carina´s tankar – Tankeboken

Tankeboken

Carina´s tankar – Tankeboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Liberia
    • Ghana
  • Carina
    • Mormor
    • Barnbarn
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
  • Livet i Gökboet

    Besöket i går blev bra!

    9 april, 2005 /

    ”Nisse” är inte i koma längre. Vi fick lite halvaktig information tidigare men det gjorde ingenting och förändrade inte någonting för oss. Vi for iväg och jag var ganska rädd för hur jag skulle reagera och känna och hur är man, vad gör man och många fler frågor. Vi visste ju bara om koma och orsaken till den. Det kändes så bra att komma dit och både KA och jag pratade och vi tror oss veta att vi faktiskt fick massor av respons, skratt, handtryckningar, intensiva kommunikationsförsök med både mun, ansikte och hand. En viktig sak är att det var ”Nisse” vi hälsade på, visst av en annan variant men…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Borde sovit för ett tag sedan #blogg100

    14 maj, 2016

    Bikermässa, solsken och Matvärlden #blogg100

    12 mars, 2016

    En … början på veckan #blogg #bloggswe

    13 mars, 2017
  • Livet i Gökboet

    Intervjun kändes väldigt bra

    8 april, 2005 /

    och där vill jag jobba! Företaget verkar ha en bra personal politik och stämningen kändes varm. Dom äter faktiskt frukost tillsammans innan arbetsdagen sätter fart på riktigt. Det är flextid så eventuellt strul med pendeltåget skulle inte spela någon roll. Mycket kundkontakter och övergripande ansvar för egen kundstock. Snabba puckar och periodvis övertid. Jag vill ha det jobbet och jag var så full av det när jag kom därifrån att hela jag bara sprudlade. Nu är inget klart ännu men jag vill ändå fast vi får se. Inom ca en vecka bör besked ges, särskilt eftersom praktikveckan måste göras och sedan skall det vara helt klart senast tisdag sista veckan…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Slut helg kvar #blogg100 #bloggswe

    19 april, 2015

    (2)Sista minuten tips

    3 maj, 2004

    Så var det helg #blogg100

    27 maj, 2016
  • Livet i Gökboet

    Huddinge men väl framme så var det Danderyd

    7 april, 2005 /

    och paniken blev ett litet faktum för det är en bit att åka till Danderyd från Huddinge. Vi kom fram ”bara” 20 minuter för sent. Spännande info och mycket att tänka på kring viktop och återbesök den 2 maj. Tänk att kanske livet blir med helt andra möjligheter ändå för fröken. Komplikationer och risker finns det med allt och den fröken föredrog i går är med flest så vi får se om tankeverksamheten gör någon skillnad fram till den 2 maj. Kursen går framåt och i dag skall jag på en intervju som kredithandläggare med mycket kundkontakter. Klockan 11 inne på Gävlegatan, spännande. Från förra veckans intervju kom jag med…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Vet ej vem som fotat men fin är bilden som jag fått per mail

    Ny månad och nytt på flera sätt #blogg100

    1 maj, 2014

    Ord är bara ord #blogg100

    5 juni, 2016

    Å se det snöar tänkte jag men #blogg100

    3 juni, 2014
  • Bloggigt

    Fredagsfyran v13 -05 – Upphovsrätt

    1 april, 2005 /

    Tema: Upphovsrätt Den senaste tiden har konflikten mellan upphovsrättsföreträdarna och “piraterna” knappast undgått någon. Därför tar vi en liten “debattaktig” fredagsfyra om detta ämne. 1. Nedladdning av upphovsrättsskyddat material – är du för eller emot? Rent moraliskt så är jag mot nedladdning men, jo där finns ett stort MEN. Det finns programmakare vars priser är helt orimliga för den lille användaren så att möjligheten att köpa vissa program är ekonomiskt omöjliga. Där ser jag det inte som stöld utan mer som civil olydnad. Sänk priserna så att fler kan köpa giltiga exempler av vad det nu månde vara så slipper dessa programmakare, musikbolag osv att folk faktiskt stjäl deras produkter.…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Döden kommer när man minst anar det

    7 januari, 2016

    Tips för EU vänliga sociala verktyg

    28 februari, 2025

    För flera månader sedan fick jag en utmärkelse

    30 november, 2008
  • Livet i Gökboet

    Som pluggande arbetssökande hinner jag inte mycket inte :)

    30 mars, 2005 /

    och nu är det sängdags. Jag har suttit och filat på CV och personligt brev/intresseanmälan så att det är nästan perfekt tills i morgonbitti klockan 9 när vi skall ha en företagspresentation på ett presumtivt värdeföretag och eventuellt en intervju, det beror på vad dom tänker när dom ser oss stackare stå där och försöka se prydliga och ordentliga ut. Man vet aldrig, dom kanske skräms och absolut inte kan tänka sig en enda av oss. Roligt skall det bli ändå och om inte så en ny erfarenhet. Lite skit är det med KA, rättare sagt mycket för han har ofantligt ont. KA är en man av få ord och…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Avrostning utan benbrott #blogg100 #bloggswe

    23 april, 2017

    Oplanerad hojtur och första övningskörningen #blogg100 #bloggswe

    3 maj, 2015

    Grattis älskade fröken

    22 januari, 2014
  • Livet i Gökboet

    Blodpropp trodde jag men det är inte blått

    29 mars, 2005 /

    Bara inflamerat rött. Kanske är det gikt KA drabbats av och han har ett smärre h*e just nu. Det började i går morse med vansinnigt ont i stortån som han mer eller mindre nonchalerade under hela dagen och avfärdade med att han måste ha stukat något under natten. Iaf så har han knappt sovit i natt och kunde inte ens gå på foten till toan. Jag rädd och upp och ringde runt och hamnade till slut på Vårdgajden som är enda som är öppet när annat är stäng förutom 112. Enligt sjuksköterskan är det osannolikt med blodpropp utan något som heter gikt alternativt en annan akut inflamation så nu väntar…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Mycket av inget och inget av allt #blogg100

    28 maj, 2014

    Hojtur med nyckelförlust #blogg100 #bloggswe

    6 maj, 2017

    Ny frisyr och avbokat möt #blogg10 #bloggswe

    10 april, 2017
292293294295296
Integritet och cookies: Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning.

Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy
juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 18 andra, prenumerera du med.

Senaste inläggen

  • Tips och tankar kring flytt från USA beroende verktyg 24 januari, 2026
  • Älskade Julia 22 januari, 2026
  • Jag kan alltså är jag 20 november, 2025
  • Älskade lillebror 11 oktober, 2025
  • Ställning kan man ta på många sätt 21 september, 2025

Jag finns här också

  • Facebook
  • Bluesky
  • LinkedIn

Kategorier

Arkiverat

Populära inlägg och sidor

  • Bella fyller år idag.
    Bella fyller år idag.
  • Så var det klart,
    Så var det klart,
  • En liten stor utmaning
    En liten stor utmaning

Senaste kommentarer

  • 60 år fyllde jag visst – Carina´s tankar – Tankeboken om Cheeta, min första bebis.
  • Carina om Provat på OLW
  • Martina Cato om Provat på OLW
  • Carina om Carina
  • Indira om Carina

Följ på Bloglovin

Follow

Sista cytostatika för KA enligt behandlingsplanen

Tiden går14 mars, 2022
4,3 år sedan.

RSS Gökalbum

  • Kortare kik på prideparaden 2 augusti, 2025
    (22 kort finns att kika på) En kort sväng in till stan för att kika på prideparaden. Vi parkerade i Sundbyberg och fortsatte med pendeln in. Mycket folk, fint väder (lite för varmt att stå i solen) såg inte alla ekipage heller men roligt var det. en skön fika som avslutning på dagen och  Mannfred […]
  • Äntligen ser altan ut som ”folk” 29 juli, 2025
    Lite ordning har det blivit så nu är njutbart att sitta ute. Regnar det går det bra att sitta under paviljongen annars finns det sköna badenbaden att sitta i och ta det lugnt. Gurkorna blir det lite många av (grannarna blir glada), sallad i olika former, basilikan (kom inte med på bild) men den är […]
  • Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan 13 september, 2023
    Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan (sådd från passionsfrukt) mot 6 grader kommande nätter. Mycket frukter och några paprikor jar skiftat färg, pepino gold bör snart gå att provsmaka. KA har grejat hela dagen med att förbereda för plantorna  

KA fyller 75

Den stora dagen14 mars, 2023
Älskade livskamraten fyller 75 år ung <3

Kalender

juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Kategorier

Ashe Theme - 2026 © Carina´s tankar - Tankeboken