Carina´s tankar – Tankeboken

Tankeboken

Carina´s tankar – Tankeboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Liberia
    • Ghana
  • Carina
    • Mormor
    • Barnbarn
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
Blogg100, Livet i Gökboet

Custom Bike Show #blogg100 #bloggswe

En tidig morgon, precis som en helt vanlig vardag vill säga. Vi skulle vara hos Probike Syd i god tid för vår del i deras Charity Run ner till Norrtälje.…

read more
3 juni, 2017
Blogg100, Livet i Gökboet

Pitbulls första egna måltidsförsök #blogg100 #bloggswe

Kan inte hålla mig vaken, än mindre skriva något vettigt men KA´s film från Pitbulls försök att äta groddade parakitfröer kan ni få se. Inlägg 48 av 100 #blogg100

read more
17 april, 2015
Blogg100

Kändisfika #blogg100 #bloggswe

Ja lite kul rubrik men lite sann också. Vår kära Myra, MCE´s, ordförande är ju på bilden i Metro, jag har fotat tidningen och det är nedan 2 bilder. Bifogar…

read more
28 mars, 2017
Link 1
Älskade mamma
Link 1
Memories and feelings
Link 1
Återseenden
  • Movabletype

    Fungerar det att kommentera bättre nu?

    27 april, 2006 /

    Jag är nyfiken på om kommentarerna fungerar bättre nu och om tillgängligheten på sidorna funkar bättre nu? Skulle det göra det så var en av några plugins som drog ner funktionerna och gjorde så att saker och ting skevade ur. En annan, viktig sak (för mig iaf), pga av den ökade trackbackspamningen som sker så uppdaterar jag våra .htaccess filer varje dag (i den mån orken finns) för att spärra ut dom från att ens kunna komma åt domänen. Dom spärras via Autoban pluginet till MT så det är bra men jag vill inte bara rensa där. Skulle du eller någon du vet bli spärrad så säg till att så…

    Läs mer
  • Livet i Gökboet

    Samvete eller inte?

    27 april, 2006 /

    Jag har en undran jag gärna vill höra andras åsikter och det gäller när man är sjuk och känner sig sjuk men samtidigt bara har massor med det måste, det måste göras osv, osv. Jag skämdes faktiskt för att jag var hemma trots att jag faktiskt var sjuk. Hur hanterar man det? Gör man inte det? Inget att bry sig om eller är man sjuk så är man sjuk och inte är det mer med det. Jag for in för att inte lämna efter mig röra i måndags och drog hem så fort det var klart i och sedan hade jag bara dåligt samvete trots att jag mådde vidrigt och…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Uteserveringarnas tid är nu #Manchester #blogg100 #bloggswe

    23 maj, 2017

    Träningen går iaf framåt #blogg #bloggswe

    15 mars, 2017

    Pitbulls första utevistelse #blogg100 #bloggswe

    6 maj, 2015
  • Livet i Gökboet

    Så hade en vecka redan försvunnit :)

    26 april, 2006 /

    En liten parantes angående inloggningsuppgifter under dagen under mina sidor, det var något som blev fel när teknikern höll på att fixa en sak och inget skalll loggas in på, inget lösenordsskydd vad gäller mina sidor. P.S. Tusen tack för att ni sa till om detta för jag hade ingen aning alls. Tiden går fort, det känns knappt som vi hinner med någonting. Sedan sist så har dessa saker hunnits med: Torsdag – Börjat djäklas i halsen och rösten går åt whiskey hållet Fredag – Käre M har fyllt halvvägs dit :), Grattis efterskott Fredag – Käre pälsboll Gubben fyllde sina runda 16 – stilig herre trots dom grånande stråna…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Falbygdens rökta ost #röktostbuzz #falbygdens #buzzador

    31 maj, 2017

    Göteborgs Skärgård är vacker #blogg100

    29 maj, 2014

    Inte som det var tänkt men #blogg100

    5 april, 2016
  • Livet i Gökboet

    Påsskort olika sorter :)

    18 april, 2006 /

    Jag säger bara en sak, TACK! Det är en fröken som tänkt på oss och donat en del. Det är väldigt omtänksamt och mail kommer till var och en. Vilken omtanke och vilket engagemang och jo rörda blev vi väldigt för detta är vi inte riktigt vana vid . Nu måste jag i säng och som sagt mail kommer men inte ikväll, slutare än slutast.

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Både hoj- och annan besiktning #blogg100

    27 april, 2016

    Jag kan alltså är jag

    20 november, 2025

    Slut helg kvar #blogg100 #bloggswe

    19 april, 2015
  • Hälsa,  Livet i Gökboet

    Annandag Påsk 2006 och meningen med livet.

    17 april, 2006 /

    Här sitter jag och funderar helt solo om vi nu bortser från alla dammråttor som glostirrar på mig, pälsbollarna som ligger och latar sig samtidigt som dom hårar ner våra sängkläder så man kunde sticka tröjor av allt, Mannefredde som precis vaknat och nu njuter av att sitta i fönstret på hennes sittpinne (Hennings konvalesens pinne) och sköldisarna som solar på glasskivan, KA jobbar ännu dryga 6 timmar och solen skiner utanför och så sitter jag alltså här. Helgen bara försvann i lätt mental kaos men det är vi ju vana vid här om jag skall vara sarkastisk eller negativ eller vilket som. Långfredagen var tänkt som middagsdag eftersom KA…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Fått en ny kompis idag #blogg100

    24 maj, 2016

    5 år tog det men till slut så….

    28 november, 2019

    Tillkortakommanden #blogg100

    18 maj, 2016
  • Livet i Gökboet

    Påskkyckling var det visst!

    15 april, 2006 /

    I brist på en äkta kyckling gör jag en variant och det är en riktigt tjusig påskkyckling även om hon skulle bli nog så arg om hon fick veta att jag lånar henne som en kyckling eftersom det är det minsta hon är. Ärligt stulen är bilden också, rättare sagt lånad hoppas det går bra ändå. Fröken rosthuvad vitbukspapegoja Shirley Klump som bor tillsammans med Herr Bert och Sessy Messy med päron såklart. Visst är hon vacker, jo det är våra svarthuvade också men Shirley är bara så vacker i färgerna (hon var inte så tjusig som liten)

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    En fin hojtur #blogg100 #bloggswe

    28 april, 2017

    Fjäderdräkt på smågökar #blogg100 #bloggswe

    3 april, 2015

    23 år sedan #blogg100 #bloggswe

    12 maj, 2017
264265266267268
Integritet och cookies: Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning.

Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy
juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 18 andra, prenumerera du med.

Senaste inläggen

  • Tips och tankar kring flytt från USA beroende verktyg 24 januari, 2026
  • Älskade Julia 22 januari, 2026
  • Jag kan alltså är jag 20 november, 2025
  • Älskade lillebror 11 oktober, 2025
  • Ställning kan man ta på många sätt 21 september, 2025

Jag finns här också

  • Facebook
  • Bluesky
  • LinkedIn

Kategorier

Arkiverat

Populära inlägg och sidor

  • Bella fyller år idag.
    Bella fyller år idag.
  • Så var det klart,
    Så var det klart,
  • En liten stor utmaning
    En liten stor utmaning

Senaste kommentarer

  • 60 år fyllde jag visst – Carina´s tankar – Tankeboken om Cheeta, min första bebis.
  • Carina om Provat på OLW
  • Martina Cato om Provat på OLW
  • Carina om Carina
  • Indira om Carina

Följ på Bloglovin

Follow

Sista cytostatika för KA enligt behandlingsplanen

Tiden går14 mars, 2022
4,3 år sedan.

RSS Gökalbum

  • Kortare kik på prideparaden 2 augusti, 2025
    (22 kort finns att kika på) En kort sväng in till stan för att kika på prideparaden. Vi parkerade i Sundbyberg och fortsatte med pendeln in. Mycket folk, fint väder (lite för varmt att stå i solen) såg inte alla ekipage heller men roligt var det. en skön fika som avslutning på dagen och  Mannfred […]
  • Äntligen ser altan ut som ”folk” 29 juli, 2025
    Lite ordning har det blivit så nu är njutbart att sitta ute. Regnar det går det bra att sitta under paviljongen annars finns det sköna badenbaden att sitta i och ta det lugnt. Gurkorna blir det lite många av (grannarna blir glada), sallad i olika former, basilikan (kom inte med på bild) men den är […]
  • Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan 13 september, 2023
    Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan (sådd från passionsfrukt) mot 6 grader kommande nätter. Mycket frukter och några paprikor jar skiftat färg, pepino gold bör snart gå att provsmaka. KA har grejat hela dagen med att förbereda för plantorna  

KA fyller 75

Den stora dagen14 mars, 2023
Älskade livskamraten fyller 75 år ung <3

Kalender

juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Kategorier

Ashe Theme - 2026 © Carina´s tankar - Tankeboken