Carina´s tankar – Tankeboken

Tankeboken

Carina´s tankar – Tankeboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Liberia
    • Ghana
  • Carina
    • Mormor
    • Barnbarn
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
  • Livet i Gökboet

    Snö och blåsigt

    22 oktober, 2003 /

    och samtidigt lite mysigt. Jag var ju inne och inte ute och så sken solen också medans snön föll. Gräsmattan är ff vit och gatorna har nu frusit till is här i vårt område och även en del andra ställen i länet. Halkvarning råder även för gående. Skönt att slippa måsta vara ute. I morse var det -5 grader, under dagen gick det upp till -3 och nu är det nere på ca -6. KA är på sin träning ikväll och han trivs. Antagligen håller han på att få det som drabbade mig men vi får se vem som är mest envis, bacillen eller han. Vi har faktiskt presterat middag…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Pitbull, påskafton med lite fix och trix #blogg100 #bloggswe

    4 april, 2015

    Torsdag hela veckan känns det som #blogg100 #bloggswe

    16 mars, 2017

    Det som göms i snö #blogg100

    21 april, 2016
  • Livet i Gökboet

    En lång men kul dag är slut

    21 oktober, 2003 /

    och snart dags att krypa ner i sängen. Inget särskilt är gjort egentligen förutom en massa larv och bara vanliga skämt mellan KA och mig. Nu under sena eftermiddagen och kvällen har jag gjort om hela Gökalbumet med annan layout och också ändrat den till en annan plats. Kanske skall den hamna på en annan plats igen men vi har inte bestämt oss ännu. Det blir isf under en subdomän men det lär vi märka lite senare. Jag har försökt implementera php funktioner på albumsidan men det vill sig inte trots att sidorna iaf slutar på php där. Jag blir väl kompis med scripten till slut men jag gillar inte…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Äntligen helt färdig #blogg100 #bloggswe

    14 maj, 2017

    Mycket Pitbull var det här, 4 veckor i dag #blogg100

    27 mars, 2015

    En bra dag till ände #blogg100 #bloggswe

    19 mars, 2017
  • Livet i Gökboet

    Att lyckas kan ibland vara att misslyckas

    20 oktober, 2003 /

    i ens egna ögon men inte andras. Ta ett exempel, igår bakade jag det jag kallar för kärleksmums, KA kallar det för Dalarutor och en del andra kallar det för mockarutor. Vår visp finns inte mer, den elektriska alltså, så jag använde mixerstaven (en sådan mackapär med ett skafthandtag och kniv längst ner innanför en förlängning av skaftet som skydd) men det blev inte särskilt bra. Jag försökte få alla ingredienser att blanda sig och tyckte det såg bra (handvisp grejar inte min arm). Slängde in smeten i en lagom form och började med glassyren (tycker det blir godast på en varm kaka för då blir det liksom indränkt i…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Så var det helg #blogg100

    27 maj, 2016

    Tacksam är bra att vara ibland #blogg100

    28 mars, 2016

    Frihet och ”tantigheter” #blogg100

    11 mars, 2014
  • Relationer,  Samhälle

    Förståelse och toleranser

    19 oktober, 2003 /

    är väldiga svåra bitar för en del. Mina ord i rubriken är en förutsättning för att vi människor skall kunna leva tillsammans, då menar jag grannar, arbetskamrater, folk ute i samhället likväl som jag menar i hemmet. Varför är det det så svårt att ha förståelse för andra, att kunna se bakom, att tåla att vi inte är likadana? Jag har svårt att förstå att vi som påstås vara så smarta med stor hjärna som förmår tänka inte kan göra bättre i från oss. Nej, det är inget som hänt mig som gör att jag skriver detta utan mer tankar som kommer och går. Jag vill förstå vart empati, respekt,…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Delaktighet

    6 november, 2018

    Männen i Piteå

    19 november, 2004

    Nytt år, nya friska andetag och nya beslut att fatta

    23 januari, 2019
  • Livet i Gökboet

    Gårdagen bara försvann

    18 oktober, 2003 /

    och fort dessutom. Frost började dagen med och ingen isskrapa fanns i bilen. Mitt plastfodral till ciggen gick att använda, tur att jag röker :D. Det var TT för mig trots inte riktigt kry, KA hade sin första dag. KA släppte jag av på vägen till TT. Jag åkte hem 12:30, hämtade KA strax efter 15, handlade och så hem för matlagning. Av matlagningen blev det inte mycket för klockan var en del när vi handlat färdigt. Vi valde att värma den färdiga risgrynsgröten för det gick snabbast så KA skulle få i sig något innan det var dags för dansen med ena brukaren. Mannfred och jag blev kvar hemma…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Borde sovit för ett tag sedan #blogg100

    14 maj, 2016

    Andra dagens flytt och finbesök #blogg100 #bloggswe

    5 maj, 2015

    Bli andelsägare i vingården Szent György Balaton

    21 april, 2017
  • Livet i Gökboet

    (del 2) Kursen var kul

    16 oktober, 2003 /

    och jag tror att den kommer att vara väldigt givande. Den ger även betyg vilket inte jag tänkte på innan. Tro om det kan bli MVG eller om det blir G? Vi får väl se. Böcker är inhandlade och det blev två olika. Eftersom vi båda läser samma ämne kan vi turas om med båda böckerna som i sak behandlar samma sak som grunderna i Psykologi. Nästa vända blir på måndag klockan 13:30 – 17:10. Då skall vi presentera oss och också gå in med egna reflektioner och tankar kring det föreläsningen i dag handlade om. Så kommer det att vara alla kursveckor. På torsdagar är det föreläsning och på…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Premiärturen för oss tillsammans #blogg100

    17 april, 2014

    Pytteliten är nu 10 dagar gammal #blogg100

    9 mars, 2015

    Ortosen 60% öppen så det går framåt

    10 juni, 2016
12345
Integritet och cookies: Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning.

Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy
oktober 2003
M T O T F L S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« sep   nov »

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 18 andra, prenumerera du med.

Senaste inläggen

  • Tips och tankar kring flytt från USA beroende verktyg 24 januari, 2026
  • Älskade Julia 22 januari, 2026
  • Jag kan alltså är jag 20 november, 2025
  • Älskade lillebror 11 oktober, 2025
  • Ställning kan man ta på många sätt 21 september, 2025

Jag finns här också

  • Facebook
  • Bluesky
  • LinkedIn

Kategorier

Arkiverat

Populära inlägg och sidor

  • How can you call me a colourful person? What does it say about us?
    How can you call me a colourful person? What does it say about us?
  • Tänk på procenten #blogg100
    Tänk på procenten #blogg100
  • Så var det klart,
    Så var det klart,

Senaste kommentarer

  • 60 år fyllde jag visst – Carina´s tankar – Tankeboken om Cheeta, min första bebis.
  • Carina om Provat på OLW
  • Martina Cato om Provat på OLW
  • Carina om Carina
  • Indira om Carina

Följ på Bloglovin

Follow

Sista cytostatika för KA enligt behandlingsplanen

Tiden går14 mars, 2022
4,3 år sedan.

RSS Gökalbum

  • Kortare kik på prideparaden 2 augusti, 2025
    (22 kort finns att kika på) En kort sväng in till stan för att kika på prideparaden. Vi parkerade i Sundbyberg och fortsatte med pendeln in. Mycket folk, fint väder (lite för varmt att stå i solen) såg inte alla ekipage heller men roligt var det. en skön fika som avslutning på dagen och  Mannfred […]
  • Äntligen ser altan ut som ”folk” 29 juli, 2025
    Lite ordning har det blivit så nu är njutbart att sitta ute. Regnar det går det bra att sitta under paviljongen annars finns det sköna badenbaden att sitta i och ta det lugnt. Gurkorna blir det lite många av (grannarna blir glada), sallad i olika former, basilikan (kom inte med på bild) men den är […]
  • Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan 13 september, 2023
    Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan (sådd från passionsfrukt) mot 6 grader kommande nätter. Mycket frukter och några paprikor jar skiftat färg, pepino gold bör snart gå att provsmaka. KA har grejat hela dagen med att förbereda för plantorna  

KA fyller 75

Den stora dagen14 mars, 2023
Älskade livskamraten fyller 75 år ung <3

Kalender

oktober 2003
M T O T F L S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« sep   nov »

Kategorier

Ashe Theme - 2026 © Carina´s tankar - Tankeboken