Carina´s tankar – Tankeboken

Tankeboken

Carina´s tankar – Tankeboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Liberia
    • Ghana
  • Carina
    • Mormor
    • Barnbarn
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
  • Blogg100,  Livet i Gökboet

    Vilken fin söndag #blogg100 #bloggswe

    2 april, 2017 /

    Dagen passade för att ta en sväng på hojarna.  KA körde Viragon och jag min Dragstar. Vi körde lite planlöst och sedan tänkte vi oss mot Drottningholm och om Maria, Stefan och barnen var hemma, tänkte vi svänga förbi hemma hos dom annars pratade vi om att ta oss till Brostugan. På hemvägen tänkte vi säga hej till småfröknarna Moa och Julia med päron om dom var hemma. En riktigt skön tur fick vi och massor av energi till veckan som kommer. Bortsett från vissa saker så var det en skön känsla att komma hem och känna sig nöjd och faktiskt också ganska säker i körsättet. Bilden visar något helt…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Det är roligt nästan jämnt #blogg100

    15 maj, 2016

    Oplanerad hojtur och första övningskörningen #blogg100 #bloggswe

    3 maj, 2015

    Pitbull flög en sväng i dag #blogg100 #bloggswe

    15 maj, 2015
  • Blogg100,  Livet i Gökboet

    Lakritsfestival och premiärtur #blogg100 #bloggswe

    1 april, 2017 /

    Inlägg 32 av 100 #blogg100

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Både hoj- och annan besiktning #blogg100

    27 april, 2016

    Mycket Pitbull var det här, 4 veckor i dag #blogg100

    27 mars, 2015

    Älskade KA, det tar sig #blogg100 #bloggswe

    14 mars, 2017
  • Blogg100,  Livet i Gökboet

    Förvirringen är total #blogg100 #bloggswe

    30 mars, 2017 /

    Det mesta är som ett enda stort virrvarr och tiden går alldeles för fort så ikväll blir det bara musik ännu en gång. God natt! Inlägg 30 av 100 #blogg100

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Vet ej vem som fotat men fin är bilden som jag fått per mail

    Ny månad och nytt på flera sätt #blogg100

    1 maj, 2014

    Det ringde på dörren #blogg100

    18 april, 2014

    Helgen tog slut för fort #Blogg100

    10 februari, 2013
  • Blogg100,  Livet i Gökboet

    Bakslag med snö #blogg100 #bloggswe

    29 mars, 2017 /

    Morgonen började utan det ”o-roliga” vädret  men kyligt var det. Det som hände var att det kom brandbilar och akutbil samt polisbilar (lät som fler) som alla svängde av så jag såg aldrig vart dom for bara att dom for förbi gatan där jag svänger av till jobbet och hörde hur sirenerna blev tystare och tystare. Vilket ”o-roligt” väder vi fick idag och det snöade och snöade och sedan blev det bara slask men kallt. I morgon tar jag min vinterjacka igen, jag hade min tunnare i dag och ångrade det en hel del. Hoppas få höra från Din MC om att våra hojar är färdiga för då skall vi…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Sommartid och så tog helgen slut #blogg100 #bloggswe

    29 mars, 2015

    Custom Bike Show #blogg100

    4 juni, 2016

    Röra både här och där #blogg100

    6 april, 2016
  • Blogg100

    Kändisfika #blogg100 #bloggswe

    28 mars, 2017 /

    Ja lite kul rubrik men lite sann också. Vår kära Myra, MCE´s, ordförande är ju på bilden i Metro, jag har fotat tidningen och det är nedan 2 bilder. Bifogar länk till båda sidorna i Metro. Förstasidans länk http://image.issuu.com/170323003020-4d5309e7e61b43d09884e072ef188d39/jpg/page_1.jpg Länk till nedan sida http://image.issuu.com/170323003020-4d5309e7e61b43d09884e072ef188d39/jpg/page_18.jpg Därför blev det alltså ”kändisfika” ikväll när vi hade tisdagsfika. Det var några hojar där men vi kom i bil. Många glada miner var det och riktigt gott att tugga på till kaffet. Jag fotade inte det goda heller så den som vill får gärna tro mig på mitt skrivna ord Inlägg 28 av 100 #blogg100  

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Oplanerad hojtur och första övningskörningen #blogg100 #bloggswe

    3 maj, 2015

    Inte som det var tänkt men #blogg100

    5 april, 2016

    Heldag som bara försvann #blogg100

    26 maj, 2016
  • Blogg100,  Hälsa,  Livet i Gökboet,  Träning

    Måste komma i mc-brallorna #blogg100 #bloggswe

    27 mars, 2017 /

    annars blir det svårt att både köra och åka hoj.  Just nu kan vi inte ta ut hojarna eftersom dom är på verkstad för service men till helgen måste vi ha dom hemma, vore underbart om jag fick på mig brallorna då. Jag har plockat fram körskoleböckerna så att jag får fingrarna ur och aktivt börjar läsa böckerna så att jag kan göra det där eviga teoriprovet. Jodå, jag har körkort för bil och det är bara att inse att det var några år sedan jag gjorde teorin. Många saker sitter i både kunskap och erfarenhet men många nya saker har det tillkommit plus att hojdelen är ju helt ny.…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Nu är det helg #blogg100

    15 april, 2016

    Å se det snöar tänkte jag men #blogg100

    3 juni, 2014

    Äntligen har vi pysslat om altanen #blogg100 #bloggswe

    21 maj, 2017
910111213
Integritet och cookies: Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning.

Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy
juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 18 andra, prenumerera du med.

Senaste inläggen

  • Tips och tankar kring flytt från USA beroende verktyg 24 januari, 2026
  • Älskade Julia 22 januari, 2026
  • Jag kan alltså är jag 20 november, 2025
  • Älskade lillebror 11 oktober, 2025
  • Ställning kan man ta på många sätt 21 september, 2025

Jag finns här också

  • Facebook
  • Bluesky
  • LinkedIn

Kategorier

Arkiverat

Populära inlägg och sidor

  • Tappad lust för denna sida
    Tappad lust för denna sida
  • Pitbulls första middagstillfälle med oss #blogg100 #bloggswe
    Pitbulls första middagstillfälle med oss #blogg100 #bloggswe
  • 5 år tog det men till slut så....
    5 år tog det men till slut så....

Senaste kommentarer

  • 60 år fyllde jag visst – Carina´s tankar – Tankeboken om Cheeta, min första bebis.
  • Carina om Provat på OLW
  • Martina Cato om Provat på OLW
  • Carina om Carina
  • Indira om Carina

Följ på Bloglovin

Follow

Sista cytostatika för KA enligt behandlingsplanen

Tiden går14 mars, 2022
4,3 år sedan.

RSS Gökalbum

  • Kortare kik på prideparaden 2 augusti, 2025
    (22 kort finns att kika på) En kort sväng in till stan för att kika på prideparaden. Vi parkerade i Sundbyberg och fortsatte med pendeln in. Mycket folk, fint väder (lite för varmt att stå i solen) såg inte alla ekipage heller men roligt var det. en skön fika som avslutning på dagen och  Mannfred […]
  • Äntligen ser altan ut som ”folk” 29 juli, 2025
    Lite ordning har det blivit så nu är njutbart att sitta ute. Regnar det går det bra att sitta under paviljongen annars finns det sköna badenbaden att sitta i och ta det lugnt. Gurkorna blir det lite många av (grannarna blir glada), sallad i olika former, basilikan (kom inte med på bild) men den är […]
  • Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan 13 september, 2023
    Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan (sådd från passionsfrukt) mot 6 grader kommande nätter. Mycket frukter och några paprikor jar skiftat färg, pepino gold bör snart gå att provsmaka. KA har grejat hela dagen med att förbereda för plantorna  

KA fyller 75

Den stora dagen14 mars, 2023
Älskade livskamraten fyller 75 år ung <3

Kalender

juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Kategorier

Ashe Theme - 2026 © Carina´s tankar - Tankeboken