Carina´s tankar – Tankeboken

Tankeboken

Carina´s tankar – Tankeboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Liberia
    • Ghana
  • Carina
    • Mormor
    • Barnbarn
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
  • Blogg100,  Hälsa,  Livet i Gökboet

    Skuggigt är kul #blogg100 #bloggswe

    26 mars, 2017 /

    Det blev en skön runda på ca 1 timme och bra gick det, vi är nöjda med både väder och fart. KA hittade fjärilar han försökte fota men till slut så fick han till och jag blev nöjd med mitt fotande av våra skuggor. Så hittade vi den perfekta julgranen, lite liten men riktigt fin är den. Nu är det en bra bit kvar till jul men man kan aldrig vara i ute i för god tid. Inlägg 26 av 100#blogg100

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Smaka på Stockholm och Dan Reeds Network #blogg100

    6 juni, 2016

    Motorbågen och kvasten är på #blogg100

    24 mars, 2016

    Första MC demonstrationen #blogg100

    14 april, 2016
  • Blogg100,  Livet i Gökboet

    Våren är på väg här också #blogg100 #bloggswe

    25 mars, 2017 /

    Det skall bli spännande att se om vi lyckas med dessa små miniväxthus från Ikea.                               Jag fotar dom små ”krukorna” varje dag så vi borde se skillnad så småningom. Inlägg 25 av 100#blogg100

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Knäfraktur är ingen höjdare #blogg100

    16 maj, 2016

    Lycka är … #blogg100

    23 mars, 2014

    Pitbulls första egna måltidsförsök #blogg100 #bloggswe

    17 april, 2015
  • Barnbarn,  Blogg100,  Livet i Gökboet,  Mormor

    Premiärrunda och goa pussar #blogg100 #bloggswe

    24 mars, 2017 /

    Solen sken även om graderna var få och blåsten förstärkta det kalla och vi satte fart på utepromenaderna som vi  pratat om ett tag. Det var riktigt skönt även om öronen tog lite stryk. Vi hade lite bråttom eftersom vi skulle hämta fröknar och ta en fika på Sans Rival. Julia var supernöjd med det vanliga, en groda och en mazarin, Moa valde en chokladboll som inte var så liten. Lite roligt att Moa blev lika förtjust i farbrorn som äger/jobbar där så hon tackade och kramades massor. Vi hade glömt vår överraskning så efter fikat åkte vi hem med tjejerna och hämtade överraskningen. Det blev två väldigt glada flickor…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Älskade Julia grattis på din stora dag

    22 januari, 2023

    Älskade Julia grattis på din 14-års dag

    22 januari, 2022

    Grattis älskade fröken

    22 januari, 2014
  • Blogg100,  Livet i Gökboet

    Många ahan #blogg100 #bloggswe

    23 mars, 2017 /

    Undrar när det blir rätt aha. Vi som trodde vi kommit på vad som var felet eller rättare sagt orsaken till att det blev som det blev. Tyvärr verkar vi ha missat viktiga funktioner som måste fungera oavsett hur det blev som det blev. Det blev som så att vi fick återgå till användandet av orsaken till att det blev som blev så att dom viktiga funktionerna i övrigt fungerar utan enorma smärttillstånd. Mycket ”rundskrivet” men jag vet precis vad jag har menat. Inlägg 23 av 100 i #blogg100

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    SL är bara …#blogg100 #blogswe

    12 april, 2017

    Pitbull 41 dagar i dag #blogg100 #bloggswe

    9 april, 2015

    Man lär sig nya saker varje dag #blogg100

    25 maj, 2016
  • Blogg100,  Livet i Gökboet,  Musik

    Mina idoler Sven-Ingvars #blogg100 #bloggswe

    22 mars, 2017 /

    Bortsett från mina väl spelade singlar, det är några stycken, så är jag glad att vi såg bandet förra året när dom spelade på Gröna Lund. Sven-Erik Magnusson lät precis som han alltid gjorde. En lite musikkavalkad och ett stort tack för musiken som gav så mycket glädje till både liten, mellan och stor. SVD´s minneskavalkad till deras 60 år finns här och har många minnen och milstolpar. Denna har jag, ff, på spelbar singel och jo, jag var liten då och det var i Liberia jag fick mina första singlar och också min första s.k. stereo fast detta var en radio med lock och däri fanns min skivspelare. Gissa…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Halvvägs och kylan envisas #blogg100 #bloggswe

    19 april, 2017

    MCE-tur till Stallarholmen och gambiskt barndop #blogg100

    30 april, 2016

    Spellista a la MCE #blogg100 #bloggswe

    22 maj, 2017
  • Blogg100,  Livet i Gökboet

    Tisdagsfika är ett vårtecken #blogg100 #bloggswe

    21 mars, 2017 /

    Nu har äntligen tisdagsfikat dragit igång. Trots det lite kylslagna vädret var det en del hojar på plats (vi kom i bil). Riktigt roligt att träffa våra mc-vänner och prata om den kommande säsongen. Våra hojar är ju på service men vi hoppas ha fått dom till helgen även om det kanske inte blir så. Till er som kör hoj ha kul på vägen men använd din förnuftiga del av hjärnan för vi vi träffas i många år. Inlägg 21 av 100#blogg100

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Både hoj- och annan besiktning #blogg100

    27 april, 2016

    Ord är bara ord #blogg100

    5 juni, 2016

    Äntligen har vi pysslat om altanen #blogg100 #bloggswe

    21 maj, 2017
1011121314
Integritet och cookies: Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning.

Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy
juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 18 andra, prenumerera du med.

Senaste inläggen

  • Tips och tankar kring flytt från USA beroende verktyg 24 januari, 2026
  • Älskade Julia 22 januari, 2026
  • Jag kan alltså är jag 20 november, 2025
  • Älskade lillebror 11 oktober, 2025
  • Ställning kan man ta på många sätt 21 september, 2025

Jag finns här också

  • Facebook
  • Bluesky
  • LinkedIn

Kategorier

Arkiverat

Populära inlägg och sidor

  • Tappad lust för denna sida
    Tappad lust för denna sida
  • Pitbulls första middagstillfälle med oss #blogg100 #bloggswe
    Pitbulls första middagstillfälle med oss #blogg100 #bloggswe
  • 5 år tog det men till slut så....
    5 år tog det men till slut så....

Senaste kommentarer

  • 60 år fyllde jag visst – Carina´s tankar – Tankeboken om Cheeta, min första bebis.
  • Carina om Provat på OLW
  • Martina Cato om Provat på OLW
  • Carina om Carina
  • Indira om Carina

Följ på Bloglovin

Follow

Sista cytostatika för KA enligt behandlingsplanen

Tiden går14 mars, 2022
4,3 år sedan.

RSS Gökalbum

  • Kortare kik på prideparaden 2 augusti, 2025
    (22 kort finns att kika på) En kort sväng in till stan för att kika på prideparaden. Vi parkerade i Sundbyberg och fortsatte med pendeln in. Mycket folk, fint väder (lite för varmt att stå i solen) såg inte alla ekipage heller men roligt var det. en skön fika som avslutning på dagen och  Mannfred […]
  • Äntligen ser altan ut som ”folk” 29 juli, 2025
    Lite ordning har det blivit så nu är njutbart att sitta ute. Regnar det går det bra att sitta under paviljongen annars finns det sköna badenbaden att sitta i och ta det lugnt. Gurkorna blir det lite många av (grannarna blir glada), sallad i olika former, basilikan (kom inte med på bild) men den är […]
  • Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan 13 september, 2023
    Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan (sådd från passionsfrukt) mot 6 grader kommande nätter. Mycket frukter och några paprikor jar skiftat färg, pepino gold bör snart gå att provsmaka. KA har grejat hela dagen med att förbereda för plantorna  

KA fyller 75

Den stora dagen14 mars, 2023
Älskade livskamraten fyller 75 år ung <3

Kalender

juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« jan    

Kategorier

Ashe Theme - 2026 © Carina´s tankar - Tankeboken