Carina´s tankar – Tankeboken

Tankeboken

Carina´s tankar – Tankeboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Liberia
    • Ghana
  • Carina
    • Mormor
    • Barnbarn
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
  • Livet i Gökboet

    Våren är här och jag önskar

    9 april, 2006 /

    att den även kommer på insidan men det lär dröja tills vi vet någonting mer om den ens kommer då, allt beror på vad vi kommer att veta. Gårdagen försvann bara sådär och het plötsligt var det mitt i natten. Vi har inte klippt oss sedan september förra året och mitt rufs började se mer än lovligt ovårdat ut så en vända till Kista för fönstershopping och klippning (bra och billigt). Vi började med att kolla tider för klipp och min klocka låg kvar hemma på bänken så vi litade till KA´s mobil vilket vi inte skulle ha gjort, han han inte ändrat den till sommartid. Iaf så åt vi…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Grusträning #blogg100 #bloggswe

    7 maj, 2017

    ”Don´t cry”, memories and feelings

    16 augusti, 2018

    Pytteliten är nu 10 dagar gammal #blogg100

    9 mars, 2015
  • Arbete,  Livet i Gökboet

    Vi vet ännu ingenting

    9 april, 2006 /

    om någonting så där finns inget att förtälja. Vi har ett möte inbokat den 25:e april för samtal med myndigheten klockan 15:00 så får vi se vad som blir av det. Det kan inte bli värre iaf så vi har inget att förlora. Kanske blir ett möte av på onsdag men vi tror det när vi ser det typ. Skulle det bli av så är det klockan 10 och undrenas tid är aldrig förbi men…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Dags att förnya och aktualisera mina skattekunskaper

    24 januari, 2019
  • Livet i Gökboet,  Relationer

    Fördummande av andra

    2 april, 2006 /

    (inte fördömmande) är något av det värsta jag tycker man kan göra mot människor man bryr sig om. Jag undrar också var gränserna går beroende av situationen. Det är ingen fråga bara en förundran hos mig. Jag har än en gång sagt upp mig i en roll jag vägrar bli pådyvlad. En roll där jag är alldeles utmärkt att ha när det skall lånas ut pengar, fixas saker, rädda situationer, vara taxi rent allmänt, ordna till struligheter eller bara finnas till hands när det passar men egentligen handlar det i grunden om att vara den som utför tjänster. Jag vägrar att förlöjligas och förolämpas, särskilt av en person jag aldrig…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Kul att få testa nya saker #buzzador #blogg100

    7 juni, 2016

    18 år

    12 maj, 2012

    Det går framåt iaf #blogg100

    3 maj, 2014
  • Livet i Gökboet,  Relationer

    Tystnad är talande

    2 april, 2006 /

    och faktiskt mer talande än ord. Godnatt!

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Glad midsommar önskas

    24 juni, 2005

    21 år idag men utan firande :( #blogg100 #bloggswe

    12 maj, 2015

    Årets sista dag, nyårsafton 2016, del 1

    31 december, 2016
  • Livet i Gökboet,  Sett och läst

    Lycka!

    1 april, 2006 /

    Roligheter är viktiga och att jag älskar barn vilket inte kan ha undgått någon som följt mig. Jag vet tom ett år vänner ringde och sa sätt på den och den kanalen för där var chimpanser och det är lycka det. Jo, här kommer fina barnbilder från Ingrids dagar i paradiset (bilderna finns den 25 mars 2006) och då det lilla underverket såklart, från Aftonbladet och Kolmården (ändrat till deras gorilla webcam eftersom direktlänk inte längre fungerar). E*sen har en direktsida med bilder till Apariet men pga det dom gjort mot bl.a. Hagamannen och främst hans familj och andra misstänkta väljer jag att INTE länka till dom. På Ingrids bild…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Smaka på Stockholm och Dan Reeds Network #blogg100

    6 juni, 2016

    En fin hojtur #blogg100 #bloggswe

    28 april, 2017

    Du delar bara ut på nätet #blogg100 #bloggswe

    6 juni, 2015
  • Livet i Gökboet,  Relationer

    Att skilja agnarna från vetet!

    1 april, 2006 /

    Roligheter är viktiga och jag älskar barn vilket inte kan ha undgått någon som följt mig. Jag vet tom ett år vänner ringde och sa sätt på den och den kanalen för där var chimpanser och det är lycka det. Jo, här kommer fina barnbilder från Ingrids dagar i paradiset (bilderna finns den 25 mars 2006) och då det lilla underverket såklart, från Aftonbladet. Expressen har en direktsida med bilder till Apariet men pga det dom gjort mot bl.a. Hagamannen och mest hans familj och andra misstänkta väljer jag att INTE länka till dom. Att skilja agnarna från vetet eller i nöden prövas vännen är uttryck som oftast används och…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    2 års kalas i Enköping #blogg100

    10 april, 2016

    test publicize

    4 mars, 2017

    Oplanerad hojtur och första övningskörningen #blogg100 #bloggswe

    3 maj, 2015
1234
Integritet och cookies: Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning.

Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy
april 2006
M T O T F L S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« mar   maj »

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 18 andra, prenumerera du med.

Senaste inläggen

  • Tips och tankar kring flytt från USA beroende verktyg 24 januari, 2026
  • Älskade Julia 22 januari, 2026
  • Jag kan alltså är jag 20 november, 2025
  • Älskade lillebror 11 oktober, 2025
  • Ställning kan man ta på många sätt 21 september, 2025

Jag finns här också

  • Facebook
  • Bluesky
  • LinkedIn

Kategorier

Arkiverat

Populära inlägg och sidor

  • How can you call me a colourful person? What does it say about us?
    How can you call me a colourful person? What does it say about us?
  • Tänk på procenten #blogg100
    Tänk på procenten #blogg100

Senaste kommentarer

  • 60 år fyllde jag visst – Carina´s tankar – Tankeboken om Cheeta, min första bebis.
  • Carina om Provat på OLW
  • Martina Cato om Provat på OLW
  • Carina om Carina
  • Indira om Carina

Följ på Bloglovin

Follow

Sista cytostatika för KA enligt behandlingsplanen

Tiden går14 mars, 2022
4,3 år sedan.

RSS Gökalbum

  • Kortare kik på prideparaden 2 augusti, 2025
    (22 kort finns att kika på) En kort sväng in till stan för att kika på prideparaden. Vi parkerade i Sundbyberg och fortsatte med pendeln in. Mycket folk, fint väder (lite för varmt att stå i solen) såg inte alla ekipage heller men roligt var det. en skön fika som avslutning på dagen och  Mannfred […]
  • Äntligen ser altan ut som ”folk” 29 juli, 2025
    Lite ordning har det blivit så nu är njutbart att sitta ute. Regnar det går det bra att sitta under paviljongen annars finns det sköna badenbaden att sitta i och ta det lugnt. Gurkorna blir det lite många av (grannarna blir glada), sallad i olika former, basilikan (kom inte med på bild) men den är […]
  • Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan 13 september, 2023
    Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan (sådd från passionsfrukt) mot 6 grader kommande nätter. Mycket frukter och några paprikor jar skiftat färg, pepino gold bör snart gå att provsmaka. KA har grejat hela dagen med att förbereda för plantorna  

KA fyller 75

Den stora dagen14 mars, 2023
Älskade livskamraten fyller 75 år ung <3

Kalender

april 2006
M T O T F L S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« mar   maj »

Kategorier

Ashe Theme - 2026 © Carina´s tankar - Tankeboken