Carina´s tankar – Tankeboken

Tankeboken

Carina´s tankar – Tankeboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Ghana
    • Liberia
  • Carina
  • CV
  • Google+
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
    • Gästbok
    • Gamla gästboken
  • Hem
  • Afrika
    • Liberia
    • Ghana
  • Carina
    • Mormor
    • Barnbarn
  • Om Tankeboken
  • Kontakta mig
  • Livet i Gökboet

    Lite pinsamt kanske men

    31 juli, 2003 /

    samtidigt är det min rättighet att inte bli kysst på halsen. Personen som gjorde det blev väldigt utskälld av min chef i går så KA åker med mig dit idag eftersom personen i fråga är där på morgonen och hjälper till med lossningen av en container med natursten. Det känns både pinsamt, obehagligt och rätt, kluven? jag? visst. KA och jag for till f.d. B&W, COOP alltså igår kväll för lite av varje var slut. En annan är ju lite dum sådär så jag tyckte han skulle köpa en billig solhatt om vi åker in på lördag till träffen. Tänkte på eventuellt solsting fast det finns en gammal solhatt, asful.…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    PostNord är en katatstrof

    28 maj, 2018

    Bikermässa, solsken och Matvärlden #blogg100

    12 mars, 2016

    Falbygdens rökta ost #röktostbuzz #falbygdens #buzzador

    31 maj, 2017
  • Livet i Gökboet

    Mulet, 22 grader och måndag

    28 juli, 2003 /

    säger väl allt, fast inte riktigt. Jag börjar en timme tidigare idag för det kommer en tidig kund och det behövs lite pappersarbete gjort då. Känns lite snopet för jag är bortskämd med extra tid i all ensamhet på måndag och tisdagsmorgnarna. Det är en ”nätträff” nu på lördag som kommer. Klockan 11 i Berzeli Park för den som vill. Mer information finns på Succé. Träffen är för den som vill komma och inte ”bara” för succémedlemmar. Jag är väldigt kluven så vi får se vad som händer och fötter. Dagarna går lite högt och ibland lågt, igår var den bara låg. Slut helg och inget vettigt gjort men det…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Julbord á la MCE

    17 december, 2016

    Laddad inför den 7 maj #blogg100

    19 april, 2016

    Bikermässa, solsken och Matvärlden #blogg100

    12 mars, 2016
  • Livet i Gökboet

    Idag känner jag mig så sorgsen

    26 juli, 2003 /

    fast samtidigt uppspelt. Jag är ledsen och saknar Henning. Henning är speciell och var speciell och han har lämnat ett oerhört stort tomrum efter sig. Usch vad det känns makabert att lämna ifrån sig honom bara för att det inte gick en enda till med kriget mellan KA och honom. Jag känner mig som en stor skit men vet att Henning har det bra i trakterna kring Flen. Jag vill träffa honom nu men undrar hur jag skulle känna när vi åker hem utan vår ”bebis”. Jag vet att han kommer att känna igen oss och reagera på det och kanske bli väldigt ledsen när vi åker hem. Henning är…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    PostNord är en katatstrof

    28 maj, 2018

    Oplanerad hojtur och första övningskörningen #blogg100 #bloggswe

    3 maj, 2015

    Myntinlämning och saknad #blogg100 #bloggswe

    11 maj, 2017
  • Livet i Gökboet

    Sebastian (Sebbe) blir stora herrn idag!

    24 juli, 2003 /

    Grattis Sebbe på din födelsedag. Hurra, hurra, hurra. Vi tänker på dig och saknar dig. Undra om du har blivit ett trolleriproffs eller kanske är det ”bara” fiske som gäller? Gårdagen blev mysig fast den inte blev som den skulle. KA skulle klippa gräsmattan åt dom som vi pasar undulaterna åt så vi tänkte slå 3 flugor i en smäll. Minisightseeing i Sigtuna tillsammans med KA´s ena brukare, fika ute i det gröna (blev på en stol men gräset var precis bredvid), jag en stund med bokläsande (hur kunde jag ens tänka det orealistiska idet) och gräsklippandet. Det blev lite av alltihop men inte som det riktigt var tänkt. Jag…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Se Oss #smc #blogg100 #bloggswe

    27 maj, 2017

    Borde sovit för ett tag sedan #blogg100

    14 maj, 2016

    Äntligen helt färdig #blogg100 #bloggswe

    14 maj, 2017
  • Livet i Gökboet,  Relationer

    Ibland är det bara åt fanders med det mesta

    22 juli, 2003 /

    och idag var en sådan dag. Dagen började lite bättre än den slutade. Ekonomiska rapporter där man ser + och – samt in och ut. För mig är det balans och resultatrapporter och ingenting annat. Då menas det helst plötsligt något som för mig låter som huvudbok, dvs att man skall kunna se varenda transaktion. Jag skriver ut dessa rapporter men se det är det inte som efterfrågas utan ekonomiska rapporter. Det är det jag tagit fram. Då sägs det att jag vill veta vad jag har satt in och alla pengar in och ut. Det är precis det jag har tagit fram. Min chef menar att han förklarat vad…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Tankeboksdöd eller mental kortslutning och tunghäfta

    1 oktober, 2015

    Grattis älskade mamma #morsdag #blogg100 #bloggswe

    28 maj, 2017

    Grattis alla mammor #blogg100

    29 maj, 2016
  • Livet i Gökboet

    Så var helgen slut!

    21 juli, 2003 /

    Fort gick det dessutom. Ovädret trodde vi skulle drabba oss i lördags men det blev bara stundvis väldigt mörkt, blixtrade lite och åskade långt bort och så kom solen åter senare på kvällen. Tur kanske det kan kallas i förhållande till det kaos som var i södra delarna av landet. Att slå sig själv med häpnad händer nog inte ofta och riktigt det gjorde vi väl inte men rekord blev det ändå. Först vaknade jag avskyvärt tidigt för att vara helg. Vem gillar att kliva upp före 7, när man är ledig, en söndagsmorgon? Inte jag men det gjorde jag ändå, KA kom upp ca 1 timme senare. Vi satte…

    Läs mer

    Du kanske vill kika på

    Full fart hela dagen #blogg100 #bloggswe

    8 maj, 2017

    Tänkvärt #blogg100 #bloggswe

    20 april, 2017

    Nationaldagstur #MCE #Rapido #blogg100 #bloggswe

    6 juni, 2017
1234
Integritet och cookies: Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning.

Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy
juli 2003
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« jun   aug »

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 18 andra, prenumerera du med.

Senaste inläggen

  • Tips och tankar kring flytt från USA beroende verktyg 24 januari, 2026
  • Älskade Julia 22 januari, 2026
  • Jag kan alltså är jag 20 november, 2025
  • Älskade lillebror 11 oktober, 2025
  • Ställning kan man ta på många sätt 21 september, 2025

Jag finns här också

  • Facebook
  • Bluesky
  • LinkedIn

Kategorier

Arkiverat

Populära inlägg och sidor

  • Slemmigaste 80-tals låten
    Slemmigaste 80-tals låten

Senaste kommentarer

  • 60 år fyllde jag visst – Carina´s tankar – Tankeboken om Cheeta, min första bebis.
  • Carina om Provat på OLW
  • Martina Cato om Provat på OLW
  • Carina om Carina
  • Indira om Carina

Följ på Bloglovin

Follow

Sista cytostatika för KA enligt behandlingsplanen

Tiden går14 mars, 2022
4,3 år sedan.

RSS Gökalbum

  • Kortare kik på prideparaden 2 augusti, 2025
    (22 kort finns att kika på) En kort sväng in till stan för att kika på prideparaden. Vi parkerade i Sundbyberg och fortsatte med pendeln in. Mycket folk, fint väder (lite för varmt att stå i solen) såg inte alla ekipage heller men roligt var det. en skön fika som avslutning på dagen och  Mannfred […]
  • Äntligen ser altan ut som ”folk” 29 juli, 2025
    Lite ordning har det blivit så nu är njutbart att sitta ute. Regnar det går det bra att sitta under paviljongen annars finns det sköna badenbaden att sitta i och ta det lugnt. Gurkorna blir det lite många av (grannarna blir glada), sallad i olika former, basilikan (kom inte med på bild) men den är […]
  • Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan 13 september, 2023
    Räddade paprikor, chili, pepino gold och passionsplantan (sådd från passionsfrukt) mot 6 grader kommande nätter. Mycket frukter och några paprikor jar skiftat färg, pepino gold bör snart gå att provsmaka. KA har grejat hela dagen med att förbereda för plantorna  

KA fyller 75

Den stora dagen14 mars, 2023
Älskade livskamraten fyller 75 år ung <3

Kalender

juli 2003
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« jun   aug »

Kategorier

Ashe Theme - 2026 © Carina´s tankar - Tankeboken